Gokreclames meest irritante reclame voor 2022
Twee gokreclames zijn genomineerd voor de Loden Leeuw. Een reclameprijs die de tegenhanger is van de Gouden Leeuw voor beste reclame. De Loden Leeuw is een prijs daarin tegen voor slechtste en ergste reclame.
Elk jaar kiest Radar de meest vervelende reclamespotjes uit voor de Loden Leeuw. De Loden leeuw is een prijs die het irritantste spotje of BN’er die meedoet in een reclame in ontvangst mag nemen. Veel BN’ers laten het dan vaak ook afweten daar zij zichzelf niet willen confronteren met deze toch wel negatieve prijs.
Irritantste spotje en BN’er in een reclame
Ook dit jaar zijn er weer drie spotjes voor ergste reclame van 2022 geselecteerd en ook zijn er drie BN’ers uitgekozen die het meest irritant overkwamen in de reclamefilmpjes. Tussen deze zes nominaties zitten maar liefst twee gok gerelateerde spotjes.
Gokreclames Koning TOTO en BetCity genomineerd
Ten eerste is de gokreclame TOTO benoemd met zijn Gorilla Koning TOTO en ten tweede mogen de voetballers boegbeelden van BetCity ook rekenen op een benoeming als vervelendste BN’ers. Het laatste is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Want wij vinden de spot met Wesley Sneijder, Andy van der Meijde, Sjaak Swart, en Wim Kieft wel hilarisch en goed gevonden.
Parodie op BetCity en Randy, Lesley, en Japie
Vooral omdat er ook andere versies zijn gemaakt met bijvoorbeeld superfans Randy, Lesley, en Japie of de parodie CrackCity die is bedacht door de tv-show Even tot Hier. Waarvan de spot hier te zien is.
Of bekijk de gehele aflevering waar je de parodie vindt op vanaf 24:23
Link: Even tot hier: aflevering CrackCity
TOTO al drie keer genomineerd in 2020, 2021 en 2022
Het is voor TOTO trouwens niet de eerste keer dat ze een nominatie krijgen. Waar het ook bij gebleven is dus. Daar een andere irritante reclame er met de Loden Leeuw vandoor ging. Iets om je niet voor te schamen volgens ons. Want al eerder in 2021 werd Wesley Sneijder benoemd als irritante BN’er als Koning TOTO. En het jaar daarvoor 2020 ging Andy van der Meijde ook als Koning TOTO aan de haal met een nominatie.
Stemmen op de slechtste reclame voor de Loden Leeuw
Voor beide is het dus de tweede keer dat ze in de lijst staan als potentiële winnaars van de Loden Leeuw. We zijn dan ook benieuwd welke reclame gaat winnen. Daar bezoekers op de website van Radar mogen stemmen. Het publiek bepaald dus het eindresultaat van deze wedstrijd. Dat gokreclames als vervelend worden beschouwd is al een tijdje zo. Wie weet wint er eindelijk eentje een Loden Leeuw award.
Win een mooie prijs als je stemt
Wil jij ook deelnemen aan de stemming dan kan dat bij Radar. Wanneer je dat doet kan je ook nog eens een leuke prijs winnen. Elk jaar is dat weer iets anders en dit jaar staat in het teken van de energiecrisis en de hoge prijzen. Deze keer is er dus een draadloze warmte deken als prijs. Hoe toepasselijk.